loading...
:::سايت سرگرمي تفريحي خبري لاورخشت:::
ADMIN بازدید : 273 یکشنبه 02 مهر 1391 نظرات (10)
 

http://up.lavarkhasht.ir/lavarkhasht(1).jpg

   
لاورخشت در جنوبی ترین نقطه استان فارس قراردارد که فاصله این روستا تا مرکز شهرستان لامرد ۳۵کیلومتر وتا مرکز بخش اشکنان ۲۵کیلومتر می باشد آخرین مرز بین استان فارس به هرمزگان بوده که تا استان همجوار هرمزگان ۱۰کیلومتر فاصله دارد آب وهوای روستا نسبت به سایر نقاط شهرستان آب وهوایی نسبتا مطلوب دارد شغل اغلب اهالی کشاورزی وتعداد اندکی دامداری وبقیه در مناطق مختلف به کار مشغول می باشند جمعیت روستا طبق اخرین سرشماری ۱۳۸۰نفر می باشد مردمان روستا در پیروزی شکوهمند ایران اسلامی سهم بسزایی داشته اند که ثمره این رشادتها تقدیم ۶شهید ودهها جانباز .یک آزاده می باشد هم اکنون نیز مردمان این خطه در پشتیبانی از مقام عظمای ولایت وپاسداری از حفظ ارزشهای نظام مقدس در همه عرصه ها حضوری فعال وچشمگیر دارند .این روستا دارای جوانانی متعهد ومومن وبسیجی بوده که هم اکنون در قالب بسیج در پایگاه مقاومت به فعالیت مشغول می باشند امکانات موجود در روستا ۱-خانه بهداشت۲-دبستان۳-مدرسه راهنمایی۴-مخابرات ۵-پست بانک ۶-پایگاه مقاومت بسیج۷-پارک
ADMIN بازدید : 216 پنجشنبه 05 اردیبهشت 1392 نظرات (2)
پیش از ظهر امروز صورت گرفت
سرقت از یک طلا‌سازی در لامرد

صبح امروز یک مغازه طلاسازی در شهر لامرد مورد سرقت سارقان حرفه‌ای قرار گرفت.

خبرگزاری فارس: سرقت از یک طلا‌سازی در لامرد

 

 پیش از ظهر امروز یک مغازه طلاسازی واقع در خیابان 15 خرداد شهر لامرد مورد سرقت سارقان قرار گرفت.

بقیه در ادامه مطلب

ADMIN بازدید : 188 پنجشنبه 05 اردیبهشت 1392 نظرات (0)

برگزاری اولین نشست ستاد بزرگداشت هفته کارگر شهرستان لامرد 

اولین نشست ستاد بزرگداشت هفته کارگر شهرستان لامرد برگزار شد

برگزاری اولین نشست ستاد بزرگداشت هفته کارگر شهرستان لامرد

به گزارش روابط عمومی خانه کارگر شهرستانهای لامرد و مهر ، اولین نشست ستاد بزرگداشت هفته کارگر شهرستان لامرد با حضور  نمایندگان شرکت ها ، مسئولین روابط عمومی ادارات و نهادها و تشکل های کارگری و کارفرمایی شهرستان در روز شنبه 24/1/92 در محل سالن اجتماعات اداره  صنعت،معدن و تجارت برگزار گردید.

در ابتدای این آئین پس از تلاوت چندکلام الله مجید ، عبدالرضا روحی دبیر اجرایی خانه کارگر شهرستانهای لامرد و مهر ضمن عرض خیرمقدم از حضور مدعیون در جلسه ، بیان داشت :

امیدواریم با توجه به نامگذاری سال 92 به سال حماسه ی سیاسی و حماسه ی اقتصادی که از سوی مقام معظم رهبری (مدظله العالی) عنوان گردیده ، بتوانیم حمایت جدی از تولید ملی ، کار و سرمایه ایرانی داسته باشیم  و نیز  فقط  به عنوان شعار در سربرگ ها و سردر ادارت برخورد نشود.

وی با بیان اینکه امسال برای اولین بار است که با یک شعبه مستقل خانه کارگر به پیشواز هفته کارگر می رویم و این را مدیون خدای بزرگ ،  همکاران و مسئولین محترم و همچنین نماینده محترم مردم در مجلس شورای اسلامی می دانم که از همه این عزیزان تقدیر و تشکر می شود.

ADMIN بازدید : 171 پنجشنبه 05 اردیبهشت 1392 نظرات (0)
سه،دو ،یک.

۳-آزمونی دیگر:

پس از آزمونی که در اسفندماه سال نود برای عالیترین مقام اجرایی شهرستان رقم خورد،اکنون شاهد آزمونی دیگر در قالب برگزاری انتخابات چهارمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا خواهیم بود.«حماسه ی سیاسی»با فراهم آوردن شرایط لازم و برابر برای کاندیداها و طیفهای سیاسی و ایجاد زمینه و انگیزه های لازم برای یک حضور رقم می خورد اگر بپذیریم که دیدگاه ها و برنامه ها در شرایطی برابر به صندوقهای رای و نظر مردم واگذار می شوند.

برگزاری یکی از کم حاشیه ترین انتخاباتها در آن سال ثبت نمره ی قبولی برای فرمانداری بود که این روزها در معرض آزمونی دیگر قرار گرفته است.آزمونی که مرحله ی نخست آن تشکیل هیت اجرایی انتخابات شورای اسلامی شهرستان بود.نگاهی به نامهای اعلام شده نشان می دهد که  این هیات ،فراتر از تعلق خاطر به یک جریان سیاسی ،چیده شده است که این خود می تواند نویدی برای فراهم آوردن شرایط حضور طیف های مختلف سیاسی و سلایق مختلف  و بویژه منتقدین و مخالفین جریان حاکم بر شورای فعلی باشد.

گرچه همزمان شاهد برگزاری انتخابات ریاست جمهوری نیز خواهیم بود، اما ادامه ی روند برگزاری انتخاباتی که به دلیل محلی بودن ،تاثیر گذاری عینی تر و رقابت نزدیکتر، می تواند حاشیه های زیادی به دنبال داشته باشد،مستلزم نگاهی همه جانبه تر و دقیق تر است که امیدواریم نمره قبولی دیگری برای فرمانداری به دنبال داشته باشد که تا اینجا موفق شده زمینه ی حضور افراد و سلایق مختلف را فراهم آورد.

۲-یک گام به پیش:

عملکرد چند دوره شوراها،قاعدتا می بایست به افزایش آگاهی مردم نسبت به وظایف و حدود اختیارات اداره کنندگان شهر منجرشده باشد.این آگاهی  به طور قطع در انتخاب اداره کنندگان شهر،خود را نشان خواهد داد.این آگاهی باید به تدریج از انتخاب معتمدین محلی به انتخاب مدیران و برنامه ریزان بیانجامد.با اذعان به اینکه مطالبات امروز شهروندان،با مطالبات چند سال قبل تفاوت زیادی نموده و امروز نیازهای یک شهر از آسفالت کوچه و خیابان و روشنایی معابر بسیار فراتر است،حضور و انتخاب اعضایی را میطلبد نگاهی فراتر از یک محله  و فامیل داشته باشند.امروز به شورایی نیازمندیم که بیش از رسیدگی و  رتق و فتق  فامیل و یا حل مشکلات اولیه  محله ی خود ،پاسخگوی مطالبات جوانان و ساکنین قابل توجه غیربومی همراه با فراهم آوردن حداقل امکانات لازم برای آنان باشد.

شهری که در مرکز یک منطقه جغرافیایی با قابلیتهای مهم توسعه ی اقتصادی قرار گرفته ،نیازهایی فراتر از تفکر افرادی دارد که محله ای بیاندیشند و چه بسا غافل ماندن از توسعه ی همه جانبه ،مشکلاتی به بار آورد که برون رفت از آنها بسیار سخت  باشد.تقابل فرهنگهای مختلف به دلیل حضور جمع زیادی از هموطنان به واسطه توسعه ی اقتصادی ،مسئولیتی خطیر برای مدیران بویژه مدیریت شهری ایجاد می نماید که امید است انتخاب کنندگان آن را مورد توجه جدی قرار دهند.

۱-آنچه خواهد ماند

این روزها نیز خواهد گذشت،همچنان که روزهای سرنوشت ساز دیگری گذشتند.چه حماسه نام گذاشته شود و چه نامی دیگر.آنچه می ماند قضاوت آیندگان در مورد رفتار و سطح اندیشه ی ماست .راه را برای فرزندانمان هموارتر کنیم تا نخواهند به آنچه  که ما بدان نپرداختیم ،بپردازند و یا بخواهند وقت و انرژی خود را برای تخریب آنچه بد ساختیم،بگذارند.

ADMIN بازدید : 248 پنجشنبه 05 اردیبهشت 1392 نظرات (0)
نمی‌خواهم با آمدنم هزینه‌ای به کشور و مردم تحمیل شود

به گزارش خبرنگار بهارنیوز، سیدمحمد خاتمی افزود: درواقع این نظام مبنایی دارد به نام قانون اساسی. البته هیچ اشکالی ندارد که کسی به قانون اساسی نقد داشته باشد اما مبنای نظم ما قانون اساسی است. همین قانون اساسی یک اصلی دارد به نام اصل ولایت فقیه که همه ما به آن پایبندیم و چنانچه این اصل را حذف کنیم یک نظریه فقهی می‌شود در مقابل سایر نظریات فقهی دیگر. این اصل وجود دارد و همه ماهم باید به آن اعتقاد داشته باشیم.  آقای خاتمی ضمن تاکید بر جایگاه ملت و حقوق مردم در قانون اساسی افزود: در کنار مبحث ولایت فقیه حقوق ملت نیز مطرح شده است و در ادامه همین مسئله اعلام شده است که همه امرو از طریق انتخابات صورت می‌گیرد.
بخش‌هایی دیگر از اظهارات امروز آقای خاتمی به نقل از خبرنگار بهارنیوز که در این جلسه حضور داشت را بخوانید با این توضیح که به دلیل اهمیت و فوریت خبر، اظهارات ایشان به شکل کوتاه شده، چکیده و پراکنده می‌باشد:
…رئیس‌جمهور هم مجری قانون است و هم یک وظیفه نظارتی دارد در مقابل انحرافات و نقض قوانین.
… مشکل اصلی مان نقض قوانین در همه ابعاد است. ای کاش یک دادگاه قانون اساسی داشتیم با قضات و حقوق دانان و کارشناسان بی طرف و خبره تا همه قوانین را اجرا کنند وناقضان قانون مجازات شوند.(ضمانت اجرا و…)
… ما با تهدیدهای مختلف روبرو هستیم و فشارهای خارجی و دچار انزوای بین المللی شدیم. ساز و کار خروج از بحران مشخص است. باید بایک سیستم تعاملی و با پایبندی به اصول و ارزش‌های ملی و منافع ملی با جهان روبرو شویم…
…مسائل هسته ای… در زمان ما (دولت اصلاحات) بود که استفاده از تکنولوژی هسته ای برای نخستین بار به رسمیت شناخته شد. ما دنیا را تحریک نکردیم میلیاردها دلار خرج شد. اعتماد سازی بین المللی شد.
…بیانات رهبری مبنی بر داشتن، حکمت، مصلحت و عزت باید سرلوحه همه کارها باشد.
… جنگ تحمیلی به ما خسارات مادی فراوان زد اما دلبستگی به ایران و اسلام و ارزش‌ها را بیشتر کرد یک مادر با افتخار فرزندش رو به جنگ می‌فرستاد همدلی و همبستگی بیشتر بود.
… الان جدای از مشکلات و بحران‌های مختلف اقتصادی و سیاسی و بین المللی، اعتمادها هم از بین رفته است. بهترین افراد نظام و زجرکشیده‌های انقلاب در زندانند. باید به سرمایه‌های اجتماعی بها داده بشود. ما الان شاهد فساد اجتماعی در همه لایه‌ها هستیم.
…بنیان اقتصاد لطمه دیده است. سازمان برنامه را کان لم یکن کردند. سازمان برنامه قلب تپنده تصمیمات مختلف و برنامه‌های گوناگون درمسیر توسعه بود.
… در دوره اصلاحات چشم انداز بیست ساله زمان ما تدوین شد و شاهکارش هم برنامه چهارم توسعه بود. ظرف چهارسال با۱۰۰ میلیارد دلار رشد ۸ درصدی اقتصاد تورم یک رقمی و ایجاد۷۰۰۰۰۰شغل، حساب ذخیره ارزی برای کنترل نوسان‌های ارزی و…
… باید از همه نیروها استفاده کنیم دیگر نباید شاهد آمدن یک جریان سرکار باشیم و باید بدانیم که دیگر یک جریان منحصرا نمی تواند مملکت ار اداره کند. هرچند سلایق مختلف باشد اما در مقام اجرا می‌توان شاهد یک جامعیت در مدیریت کشور بود و دولتی که از همه نیروهای کارآمد از تمام گروه‌ها استفاده کند.
…چرا بهترین جوانان ما با بهانه‌های عجیب و غریب درزندان‌اند؟ چرا باید آقایان موسوی و کروبی در حصر باشند؟ معقول این بود که شروطی که داشتیم بگوییم آزادی زندانیان، انتخابات سالم و آزاد تبدیل فضای امنیتی به سیاسی و رفع حصر. البته من شرایط یک انتخابات آزاد و رقابتی را گفتم. مقصودم شرط گذاری برای انتخابات نبود. من شخصا به عنوان یک شهروند این کشور از ماحصل یک انتخابات سالم توقع آزادی زندانیان سیاسی باز شدن فضای امنیتی و تبدیل آن به فضای باز، نزدیکی دل‌ها ورفع کدورت‌ها و کینه‌ها را خواهم داشت…
… مطمئنم همه اینها که هزینه داده‌اند به دنبال انتقام و کینه توزی علیه نظام نیستند بلکه برایشان تغییر این فضا مهم است. البته در این فضا من معتقدم همگی باید به قانون اساسی پایبند باشند و هرکسی درجای خودش باشد
…در کشور، تهمت، پرونده سازی و دروغ شده یک ارزش، دائم ما را به انواع تهمت ها، جاسوس سیا، موساد، ام آی سیکس، سوروس ووو… مورد هجمه قرار می‌دهند و یک فضایی هم برای دفاع وجود ندارد. یک بار محاکمه کنید اگر واقعا وجود دارد تا معلوم بشود.
…همین علی آقای مطهری هم بنده خدا صحبت‌ها و انتقاداتی کرده است. فرزند شهید مطهری است. همه هم می‌دانند عنصر باسواد، معتقد و معتدلی است ببینید چه نسبت‌هایی به ایشان زده‌اند؟ سالهاست می‌گوییم و فریاد می‌کشیم فضای تبلیغاتی جامعه باید از دروغ پردازان و پرونده سازان و فحاشان پاک بشود اما همچنان مصونیت آهنین دارند و طرف مقابل هم حتی اجازه دفاع ندارد!
…کارشناسان و اساتید دانشگاهی گزارشی داده‌اند به ما که حداقل چهار سال طول می‌کشد که تازه برسیم به نقطه صفر برنامه چهارم! یعنی فردا نه تورم شما یک رقمی می‌شود نه اشتغال انفجاری ایجاد و نه مشکلات بین‌المللی و خارجی‌تان به این سادگی‌ها رفع می‌شود. تازه اگر همه نیروها با هم همکاری کنند از رهبری تا همه ارکان توقع معجزه نباید داشته باشیم.
…رویکردهای سیاسی، امنیتی- اطلاعاتی بوده است که ما را به این روز کشانده…اگر این رویکردها عوض شود می‌شود کار کرد اما اگر نشود محال است بتوان کاری کرد. بنده نشانی از تغییر رویکردها هم نمی‌بینم…البته هرکس می‌خواهد کار کند باید هماهنگ با رهبری کار کند و رهبری او را بخواهد و یا لااقل مقابل او نباشد. البته اگر کوچک‌ترین نشانی از تغییر‌ها وجود داشت می‌شد برای حضور در عرصه فکر کرد اما متاسفانه هیچ علامتی دیده نمی‌شود.
… اما نکته دوم امیدهایی است که ایجاد شده است. واقعیت این است که نمی‌گذارند وارد صحنه شویم. اینها هم شوخی است که موج ایجاد شود و فلان و فلان بلکه اگر هم ایجاد شود ببینید فرضا بنده هم آمدم. ناراحتی و نگرانی آنها بیشتر می‌شود و هزینه‌اش را بر سر شما خالی می‌کنند و این هزینه، هزینه بی‌نتیجه‌ای خواهد بود. شخصا برای من هزینه‌ای که بابت ورود اشخاصی چون من به مردم و کشور تحمیل شود، غیرقابل تحمل است. خصوصا وقتی آنها نمی‌خواهند و نمی‌گذارند چگونه می‌توان آمد و از آن بالاتر چگونه می‌توان مملکت را با این همه مشکل و معضل به پیش برد؟…فرض بگیریم برای آمدن ما هزینه می‌دهیم که مثبت شود، اما نه اینکه هزینه بدهیم که بدتر شود.
… مگر آقای موسوی بعد از ۲۰ سال دوری از سیاست نگفت: او برای نجات نظام آمده، در حالیکه اینها می‌گویند او برای براندازی آمده بود!
…من اگر بخواهم بیام چهارچوب‌های خودم را دارم. در چهارچوب نظام و رهبری کار کردن از اصول کاری من است. اما اگر من بیایم و بخش‌هایی عمده از نظام موافق نباشند تمام دستگاه هایشان را علیه من راه خواهند انداخت.
…در دوره‌های قبل (۷۶ تا ۸۰) کار کردن راحت تر بود و آقای هاشمی زیر ساخت‌های مناسبی فراهم کرده بودند اما الان، چه؟ مردم هم توقع دارند همه چیز یک شبه عوض شود و این فشارها را تشدید خواهد کرد.
… در مقابل این همه لطف و احساس مردم و شما ایثارگران عزیز بنده کوچک هم هر فداکاری حاضرم بکنم تا خدمتی کرده باشم. اما همه قرائن و شواهد می‌گویند نمی‌گذارند، به همین دلیل به نظرم شخصیتی که کارآمد است اما حساسیت کمتری روی اوست بهتر می‌تواند کار کند…

ADMIN بازدید : 163 پنجشنبه 05 اردیبهشت 1392 نظرات (0)
عزم مردم برای تغییر جدی است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آیت الله هاشمی رفسنجانی ، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در دیدار اعضای اتاق بازرگانی تهران و کمیسیون‌های این اتاق، بخش خصوصی و فعالان اقتصادی و کارآفرین را موتور توسعه و رفاه کشور خواند و با اشاره به اهمیت این بخش در قانون اساسی و به‌خصوص تفسیر صدر اصل ۴۴ این کانون گفت: پس از توسعه زیربناهای اقتصادی کشور در سالهای بعد از جنگ و رفع موانع قانونی همچون ابهامات اصل ۴۴، انتظار این بود که با کاهش تصدی‌گری دولت و وابستگی بودجه به نفت، توانمندی بالای بخش خصوصی، خدمات و بازرگانی کشور با حمایت‌های مسئولان به منصه ظهور برسد و علاوه بر انقلاب اقتصادی در کشور، بازارهای منطقه و حتی جهان را زیر گام‌های کارآفرینان مستعد ایران اسلامی ببینیم.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، با ابراز تأسف از اینکه طی سالهای اخیر به دلیل بی‌توجهی به برنامه‌ها و سند چشم‌انداز، نه تنها این اتفاق نیفتاده، بلکه وابستگی کشور به نفت و تصدی‌گری دولت افزایش یافته، تصریح کرد: این اتفاق حاصل بی‌اعتمادی به توانمندی اقشار گوناگون و به‌خصوص نخبگان و فرهیختگان بخش‌های مختلف کشور و سرمایه‌های انسانی بود و نتیجه‌اش ضعف مفرط بخش خصوصی و یکه‌تازی دولت و سایر بخش‌های حکومت در عرصه اقتصاد، فرهنگ و اجتماع است.

ایشان در ادامه تولیدکنندگان و کارآفرینان کشور را دردآشناترین بخش در زمینه اقتصاد و معیشت مردم خواند و انتظارشان برای خالی نکردن پشت آنان توسط دلسوزان در برهه حساس کنونی را به حق خواند و گفت: همان‌گونه که پس از جنگ از فعالان عرصه اقتصاد کشور برای رفع محرومیت‌ها و توسعه کشور دعوت به عمل آوردیم، اکنون نیز همین انتظار را از تولیدکننده‌ها و کارآفرینان نجیب و صبور کشور داریم و در این راه باید امکانات کشور برای تقویت تولید و حمایت از صنعت کشور به کار گرفته شود.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام بی اعتمادی و قانون‌گریزی را سمّ مهلک اداره و تعالی کشور خواند و تقاضای اقشار گوناگون برای تغییر شیوه اجرایی کشور را جدّی عنوان کرد و گفت: راه جبران کاستی‌ها و ناکارآمدی‌ها بازگشت اعتماد مردم و به‌خصوص نخبگان و فرهیختگان که مغز متفکر پیشرفت و رشد کشور هستند و نیز قانون‌گرایی است.

ایشان همچنین  افزود: جلب اعتماد مردم و قانون‌گرایی در سایه مشارکت واقعی و فراگیر همه دلسوزان و وفاداران به جمهوری اسلامی و نیز تعامل عملی و نه شعاری با دنیا قابل تحقق است و از این مسیر است که ابتدا حماسه سیاسی و سپس حماسه اقتصادی زمینه اجرایی خواهد یافت.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی جمهوری اسلامی ایران را دارای منطق و عقلانیت خواند و شاهد مثال را نحوه تعامل داخلی و بین‌المللی مسئولان کشور در سال پایانی جنگ تحمیلی و پس از آن دانست و گفت: اگر ما حقوق حقه خود را بر مبنای منطق و عقلانیت عمومی و اصول حکمت، عزت و مصلحت دنبال کنیم آمریکا، اسرائیل و قدرت‌های زورگو به جای ما در صندلی اتهام سلاح هسته‌ای، حقوق بشر و مداخله در کشورها قرار خواهند گرفت.

در ابتدای این دیدار آقایان حسینی، شمس اردکانی، ملکی، صدیق، سلطانی، نبوی و چند تن دیگر از اعضای اتاق بازرگانی تهران، دیدگاه‌های خود را در خصوص اوضاع اقتصادی کشور و نیز انتخابات پیش رو در محورهای زیر بیان داشتند:

-دیدگاه‌های شخصی و گفتمان اجرایی حاکم، بخش خصوصی کشور را به انزوا کشانده است.

-برنامه‌های پنج ساله کشور و اسناد بالادستی چون سند چشم‌انداز حاصل تجربه و کارشناسی نخبگان و سرمایه‌های انسانی کشور بوده که اکنون مورد بی‌مهری قرار گرفته است.

-بخش خصوصی راه جبران ناکارآمدی‌ها را مشارکت جدّی در انتخابات می‌داند.

-موفقیت رئیس جمهوری آینده بستگی به جلب اعتماد در داخل و عرصه بین‌المللی دارد.

-مشکل اصلی کشور بی‌انضباطی مالی ناشی از صرف درآمد کشور در هزینه‌ها به جای سرمایه‌گذاری است.

-باید به جایی برسیم که مصرف داخلی نفت و گاز تبدیل به سرمایه‌گذاری برای تولید ثروت گردد.

-در زمینه سدسازی و امور زیربنایی دارای مزیت نسبی در منطقه هستیم و این می‌تواند برای کشور درآمدزا و افتخارآفرین باشد.

-می‌توانیم به لحاظ توانمندی، سالیانه بیش از ۱۰ میلیارد دلار درآمد خارجی از تولید انرژی و برق داشته باشیم.

-کشور در حال حاضر در زمینه ساخت زیربناها و آمادگی برای جهش اقتصادی در وضعیت خوبی است، اما متأسفانه ناکارآمدی اجرایی کشور را به بن‌بست رسانده است.

-پیش از فضای اقتصادی کشور عرصه فرهنگی، اخلاقی و اعتقادی دچار آسیب شده است.

-      کارگزاران نظام اسلامی باید از بیوت مطمئن برگزیده شوند.

-  مطالبه جدّی بخش خصوصی این است که آیت‌الله هاشمی رفسنجانی به عنوان مجری سازندگی کشور دوباره پا به عرصه اجرایی بگذارد.

ADMIN بازدید : 185 پنجشنبه 05 اردیبهشت 1392 نظرات (0)
اولین ستاد بزرگداشت هفته کارگر در شهرستان مهر تشکیل شد.

 

به گزارش روابط عمومی خانه کارگر شهرستانهای لامرد و مهر ، جلسه هماهنگی اولین ستاد بزرگداشت هفته کارگر شهرستان مهر در روز سه شنبه مورخ ۹۲/۱/۲۷ (ساعت ۱۰ صبح ) با حضور کمالی رئیس اداره تعاون ، کار و رفاه اجتماعی مهر ، روحی دبیر خانه کارگر لامرد و مهر و مسئولین روابط عمومی ادارت و نهاد ها و شرکت های فعال  منطقه  در  سالن اجتماعات اداره تعاون ، کار و رفاه اجتماعی شهرستان مهر برگزار شد.

در ابتدای این جلسه پس از قرائت قرآن کریم ، کمالی رئیس اداره تعاون ، کار و رفاه اجتماعی شهرستان مهر ضمن عرض خیر مقدم از مهمانان بیان داشت : همانطور که مستحضر هستید برای اولین بار است که امسال تصمیم به تشکیل ستاد بزرگداشت هفته کارگر در این شهرستان نموده ایم و باتوجه به شعار رهبر انقلاب به نام حماسه ی سیاسی و حماسه ی اقتصادی بتوانیم قدم های مثبتی را در این زمینه البته با همکاری ادارات و شهرستانها برداریم .

وی خاطرنشان کرد : خانه کارگر شهرستانهای لامرد و مهر در زمینه حمایت از قشر کارگر می باشد لذا ما از خانه کارگر بابت این حمایت ها تشکر میکنیم و امیدواریم که با همکاری خانه کارگر و همه ی شما عزیزان ، ستاد بزرگداشت هفته کارگر را در شهرستان مهر پایگذاری و به نسل های آینده واگذار نمائیم .

سخنران بعدی جلسه ، روحی دبیر خانه کارگر لامرد و مهر بود که بیان داشت :  از حضور مسئولین روابط عمومی شرکتها و از قبولی میزبانی این جلسه توسط اداره تعاون ، کار و رفاه اجتماعی تشکر و قدردانی نمود .وی با توجه به نقش پررنگ کارگران در توسعه ی اقتصادی متاسفانه تا بحال هیچ قدردانی خوبی از قشر کارگر انجام نشده ، اظهار نمود که   وظیفه ی متولیان امر خصوصا اداره تعاون ، کار و رفاه اجتماعی ، خانه کارگر ، مدیرعامل یا رئیس یک شرکت است که در ایام سال به هر مناسبت  می بایست از مقام ارزشمند کارگر تجلیل بعمل آورد و منحصرا” به یک هفته یا یک روز خاص نباشد و امیدواریم بتوانیم در سالی که به نام سال حماسه ی سیاسی و حماسه ی اقتصادی از سوی مقام معظم رهبری نامگذاری شده است اولین ستاد بزرگداشت هفته کارگر در این شهرستان را تشکیل دهیم. ضمن اینکه در تلاش هستیم تا بتوانیم در جهت رفع مشکلات عدیده کارگران قدم های نسبی در این زمینه برداریم.

در ادامه جلسه مسئولین روابط عمومی شرکتها ، نهاد و تشکل های کارگری به بیان دیدگاه ها و نظرات و برنامه های پیشنهادی خود در رابطه با هفته کارگر پرداختند .

و در پایان اعضای ستاد بزرگداشت هفته کارگر شهرستان مهر مشخص شدند:

کمالی (رئیس ستاد)

روحی (دبیر ستاد)

احمدیان (کمیته مالی و پشتیبانی) 

ADMIN بازدید : 230 پنجشنبه 05 اردیبهشت 1392 نظرات (0)
با تسلیت و ابراز همدردی به عزیزان زلزله زده جنوب ایران –

یکی از خوانندگان محترم لامرد نوشت در پیغامی پرسیدند که آیا مطلبی دارم در این مورد برای گفتن؟ چه بگویم دوست عزیز. مطالب همون چیزهائی است که یکسال پیش در صدها مقاله من و بسیاری از هموطنان دیگر در سراسر ایران بازگو کردیم یا هم نفس با هزاران ایرانی در خاموشی آرزو کردیم.
در قرون جهل و کم توانائی، با نگاهی مملو از درخواست، سر و دستهایمان را بسوی بالا نگاه داشتن ابزار کارمان بود. ولی مدتیست که این کولبار ابزار ما مملو و پر از مهارتها، منابع بازسازی، شبکه های آشنائی و آگاهی از چگونه به همنوعان خود کمک کردن شده است.
وسائل ارتباط جمعی میگویند که ارگانهای رسمی به بسیاری از امور عمده در منطقه رسیدگی کرده اند. ما نیز برای اینکه بدانیم چه میتوانیم بکنیم آسان است که به درون خود، و به خود در درون خانواده، محله و شهر خود نگاهی کنیم… چه چیزها، چه پشتگرمیهائی (هر قدر کم یا زیاد) شما را به خود، به خانواده، به محله و شهر خود مربوط، وابسته و دلگرم میکند؟ انسانهائی که مورد مصیبتهای طبیعی یا صدمات غیرقابل جلوگیری قرار میگیرند، اغلب عمده ی این بستگیها و ارتباطها را از دست میدهند. صدمات آنها، و در نتیجه کمکهائی که ما میتوانیم در سددشان باشیم در همان امور زندگی است:

زلزله جنوب ایران 1392

 صدمات جانی – اعم از مرگ یا مجروح شدن؛
صدمات مالی و مادی – اعم از از بین رفتن یا خرابیهای وارد شده بر خانه، بر کسب و کار و منابع درآمد؛
صدمات محلی و محله – اعم از صدمات وارد شده بر سیستمهای زیربنائی آب و برق، مدارس و بیمارستانها و ادارات، یا صدمات وارد شده بر محله ی زلزله زدگان، بر فروشگاهها، رستورانها، مراکز تفریح ، خدمات و کسب و مغازه هائیکه کارهای روزمره مردم را راه میانداختند و به مردم آن محل و شهر حس نرمال بودن میدادند؛
صدمات روحی و روانی – اعم از ُشک وارد شده براثر نوسانات زلزله، ُشک خانه و زندگی از دست رفته، ُشک عزیزان از دست رفته، شُک احساس بی کسی و بی پناهی و ناگهان آینده ای ناشناخته و غیرقابل پیش بینی داشتن.
به توشه بار مهارتها، دانسته ها، شبکه های ارتباطی خود رجوع کنید و با بکار انداختن آنها راههای دور را نزدیک کرده و به این مردم و خانواده ها و محله هاشان کمک کنید.
مدلها و الگوهای مبارزه با کاهش صدمات زلزله فقط شامل مدلهائی که توسط مراکز دانشگاهی یا دولتی اجرا میشوند نیستند. مردم عادی در شهرها و محله های خود دائم در حال ابداع و پیگیری الگوهای تجربی و کاربردی هستند، که اغلب بصورت خودجوش در مواقع لزوم در همه ی امور زندگیشان خلق شده و بصورت مفید بکار بسته میشوند. بسیاری از این الگوها با در دست داشتن ابزار مدرن امروزی، مثل تلفن همراه، اینترنت و وسائل بانکی و ترابری سریع برای ساختن شبکه های مردمی در جهت کمک به آسیبزدگان بسیار کارآ بوده اند.
احوال ما انسانها در رابطه با صدمات زلزله (مانند اکثر داستانهای زندگیمان روی زمین) آن مسیر شروع، جریان و خاتمه را طی میکند. آسان است که باندیشیم که خانواده ها و محله هائی که در رابطه با زلزله قرار گرفته اند، ۱- کجا بوده اند، ۲- چه تغییرات و صدماتی بسرشان آمده، ۳- و چگونه کمکیهائی نیاز دارند تا بتوانند به ساحلی که قبل از مصیبت در آن بسر میبردند بازگردند.
یکی از مهمترین امور در این جریان البته امور قلب و روان است… که هموطنان آسیب دیده ی ما یادآوری بشوند که افرادی هستند که در دغدغه کمک به آنها هستند، که دوستان ناشناسی هستند که قلبشان در دلگرمی به بهبود و کمک به آنها میتپد، که اقوام نادیده شان با صبر و پیگیری دست در دست آنها خواهند داشت تا زمانیکه آنها بتوانند خود را از این طوفان به ساحل امنیت برسانند.

همه چیز مربوط است، همه چیز منعکس میشود
از توشه سنگین ابزار و مهارتهای خود استفاده کنیم و به خواسته های خود برسیم – یا مدد!

ADMIN بازدید : 211 پنجشنبه 05 اردیبهشت 1392 نظرات (0)
با تسلیت و ابراز همدردی به عزیزان زلزله زده جنوب ایران –

یکی از خوانندگان محترم لامرد نوشت در پیغامی پرسیدند که آیا مطلبی دارم در این مورد برای گفتن؟ چه بگویم دوست عزیز. مطالب همون چیزهائی است که یکسال پیش در صدها مقاله من و بسیاری از هموطنان دیگر در سراسر ایران بازگو کردیم یا هم نفس با هزاران ایرانی در خاموشی آرزو کردیم.
در قرون جهل و کم توانائی، با نگاهی مملو از درخواست، سر و دستهایمان را بسوی بالا نگاه داشتن ابزار کارمان بود. ولی مدتیست که این کولبار ابزار ما مملو و پر از مهارتها، منابع بازسازی، شبکه های آشنائی و آگاهی از چگونه به همنوعان خود کمک کردن شده است.
وسائل ارتباط جمعی میگویند که ارگانهای رسمی به بسیاری از امور عمده در منطقه رسیدگی کرده اند. ما نیز برای اینکه بدانیم چه میتوانیم بکنیم آسان است که به درون خود، و به خود در درون خانواده، محله و شهر خود نگاهی کنیم… چه چیزها، چه پشتگرمیهائی (هر قدر کم یا زیاد) شما را به خود، به خانواده، به محله و شهر خود مربوط، وابسته و دلگرم میکند؟ انسانهائی که مورد مصیبتهای طبیعی یا صدمات غیرقابل جلوگیری قرار میگیرند، اغلب عمده ی این بستگیها و ارتباطها را از دست میدهند. صدمات آنها، و در نتیجه کمکهائی که ما میتوانیم در سددشان باشیم در همان امور زندگی است:

زلزله جنوب ایران 1392

 صدمات جانی – اعم از مرگ یا مجروح شدن؛
صدمات مالی و مادی – اعم از از بین رفتن یا خرابیهای وارد شده بر خانه، بر کسب و کار و منابع درآمد؛
صدمات محلی و محله – اعم از صدمات وارد شده بر سیستمهای زیربنائی آب و برق، مدارس و بیمارستانها و ادارات، یا صدمات وارد شده بر محله ی زلزله زدگان، بر فروشگاهها، رستورانها، مراکز تفریح ، خدمات و کسب و مغازه هائیکه کارهای روزمره مردم را راه میانداختند و به مردم آن محل و شهر حس نرمال بودن میدادند؛
صدمات روحی و روانی – اعم از ُشک وارد شده براثر نوسانات زلزله، ُشک خانه و زندگی از دست رفته، ُشک عزیزان از دست رفته، شُک احساس بی کسی و بی پناهی و ناگهان آینده ای ناشناخته و غیرقابل پیش بینی داشتن.
به توشه بار مهارتها، دانسته ها، شبکه های ارتباطی خود رجوع کنید و با بکار انداختن آنها راههای دور را نزدیک کرده و به این مردم و خانواده ها و محله هاشان کمک کنید.
مدلها و الگوهای مبارزه با کاهش صدمات زلزله فقط شامل مدلهائی که توسط مراکز دانشگاهی یا دولتی اجرا میشوند نیستند. مردم عادی در شهرها و محله های خود دائم در حال ابداع و پیگیری الگوهای تجربی و کاربردی هستند، که اغلب بصورت خودجوش در مواقع لزوم در همه ی امور زندگیشان خلق شده و بصورت مفید بکار بسته میشوند. بسیاری از این الگوها با در دست داشتن ابزار مدرن امروزی، مثل تلفن همراه، اینترنت و وسائل بانکی و ترابری سریع برای ساختن شبکه های مردمی در جهت کمک به آسیبزدگان بسیار کارآ بوده اند.
احوال ما انسانها در رابطه با صدمات زلزله (مانند اکثر داستانهای زندگیمان روی زمین) آن مسیر شروع، جریان و خاتمه را طی میکند. آسان است که باندیشیم که خانواده ها و محله هائی که در رابطه با زلزله قرار گرفته اند، ۱- کجا بوده اند، ۲- چه تغییرات و صدماتی بسرشان آمده، ۳- و چگونه کمکیهائی نیاز دارند تا بتوانند به ساحلی که قبل از مصیبت در آن بسر میبردند بازگردند.
یکی از مهمترین امور در این جریان البته امور قلب و روان است… که هموطنان آسیب دیده ی ما یادآوری بشوند که افرادی هستند که در دغدغه کمک به آنها هستند، که دوستان ناشناسی هستند که قلبشان در دلگرمی به بهبود و کمک به آنها میتپد، که اقوام نادیده شان با صبر و پیگیری دست در دست آنها خواهند داشت تا زمانیکه آنها بتوانند خود را از این طوفان به ساحل امنیت برسانند.

همه چیز مربوط است، همه چیز منعکس میشود
از توشه سنگین ابزار و مهارتهای خود استفاده کنیم و به خواسته های خود برسیم – یا مدد!

ADMIN بازدید : 158 دوشنبه 05 فروردین 1392 نظرات (0)

https://rozup.ir/up/dlashkanan/Pictures/96/30374509_1236126.jpg

آسمان را گفتم
می توانی آیا
بهر یک لحظه ی خیلی کوتاه
روح مادر گردی
صاحب رفعت دیگر گردی
گفت نی نی هرگز
من برای این کار
کهکشان کم دارم
نوریان کم دارم
مه و خورشید به پهنای زمان کم دارم

ADMIN بازدید : 184 پنجشنبه 03 اسفند 1391 نظرات (0)
فرمانده انتظامی شهرستان لامرد خبر داد
کشف مواد مخدر در لامرد

فرمانده انتظامی شهرستان لامرد گفت: دو کیلو گرم مواد مخدر در شهرستان لامرد کشف و دو قاچاقچی نیز دستگیر شدند.

خبرگزاری فارس: کشف مواد مخدر در لامرد

به گزارش لاورخشت دات آی آر به نقل از روابط عمومی فرماندهی انتظامی استان فارس، فرمانده انتظامی شهرستان لامرد اظهار داشت: ماموران فرماندهی انتظامی شهرستان لامرد هنگام کنترل خودروهای عبوری در محور لامرد - مهر به یک خودروی پراید مظنون و آن را متوقف کردند.

ADMIN بازدید : 182 پنجشنبه 03 اسفند 1391 نظرات (0)

http://up.ashkanan.com/up/ashkananpatogh/1811/di_2NZD.jpg

 

در پی  تمدید حکم حجت الاسلام صفری نمازگزاران جمعه اشکنان با صدور اطلاعیه ای از تصمیم شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور و نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه در استان فارس و اعتماد مقام عظمای ولایت به مردم ولایتمدار بخش اشکنان تقدیر کردند که متن  آن به شرح زیر است:

خبر مسرت بخش و امیدآفرین تمدید سه ساله حکم امام جمعه محترم و بزرگوار حضرت حجت الاسلام والمسلمین حاج آقا صفری از سوی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور و تداوم خدمت متعهدانه و دلسوزانه این پدر معنوی مردم، در جنوبی ترین نقطه از استان پهناور فارس، تحت زعامت ولی امر مسلیمن جهان حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای(مدظله العالی) هدیه ای ارزشمند به مردم شریف، ولایتمدار و دوستدار روحانیت و مرجعیت در بخش اشکنان بود که پس از راهپیمایی 22 بهمن ماه و خلق حماسه حضور گسترده در این روز الهی و تکرار صحنه هایی زیبا از اوج  وحدت و همدلی به این مردم قدرشناس و ولایتمدار تقدیم شد.

مطمئنا آثار این اعتماد بزرگوارانه که در طول تصدی مسئولیت خطیر امام جمعه محترم حضرت حجت الاسلام والمسلمین حاج آقا صفری به وجود آمده است ، همانا ایجاد وحدت و همدلی میان آحاد مردم در سراسر بخش اشکنان وانس و الفت برادرانه در میان نیروهای معتقد و متعهد به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران،پشتوانه ای گران سنگ برای خادمان ملت و مسئولان بزرگوار نظام درپیشبرد اهداف والای نظام اسلامی در همه ابعاد فرهنگی،عمرانی و اجتماعی و پیگیری مطالبات و خواسته های به حق مردم در شهر های و روستاهای بخش اشکنان بوده است که مسئولان عزیز و تیزبین در شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور و نمایندگی شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان فارس را بر تمدید این حضور پدرانه تشویق کرده است.

لذا ما نمازگزاران جمعه بخش اشکنان بر خود لازم دیدیم که انتخاب مجدد استاد کلام وسخن حضرت حجت الاسلام والمسلمین حاج اقا صفری به عنوان نماینده ولی فقیه و امام جمعه محترم اشکنان را تبریک گفته و از حسن اعتماد شورای محترم سیاستگذاری ائمه جمعه کشور تقدیر و تشکر نماییم، باشد که بتوانیم با تبعیت از فرامین مقام عظمای ولایت شاهد برگزاری هر چه باشکوه تر نماز جمعه در اشکنان باشیم.

سلامتی مقام عظمای ولایت اجماعا صلوت

ADMIN بازدید : 159 پنجشنبه 03 اسفند 1391 نظرات (0)

سلام امروز براتون لوگوی متحرک شهدای لاور گزاشتم که میتونید استفاده کنید

http://up.lavarkhasht.ir/up/lavarkhasht/lavarkhasht.ir(shohada).gif

ADMIN بازدید : 100 پنجشنبه 26 بهمن 1391 نظرات (0)

معافـــیتـهای جــدید سـربــازی

http://up.ashkanan.com/0000000000021/13900819144424.jpg

معاون مشمولان و امور معافیتهای سازمان وظیفه عمومی با اعلام معافیتهای جدید قانون خدمت وظیفه، شرایط معافیت فرزندان مددجویان و ایثارگران را اعلام کرد.
سرهنگ حجت الله واعظی نژاد در گفتگو با  مهر اظهار داشت: در قانون جدید سه مورد معافیت مشمولان ازجمله معافیت مشمولی که همسرش فوت کرده و از او دارای فرزند صغیر بوده تا زمانیکه ازدواج مجدد نکرده است لحاظ شده است. همچنین معافیت مشمولی که همسرش بعد از ازدواج معلول شده و نیازمند مراقبت باشد و معافیت یکی از فرزندان یا یکی از برادران سربازی که در حین خدمت سربازی فوت کرده باشد در قانون جدید اضافه شده است.
 
وی ادامه داد: در مجموع می توان گفت که در قانون جدید یکسری معافیت ها اضافه شده به عبارتی در این قانون دامنه معافیت ها افزایش پیدا کرده است مانند معافیت مدد جویان و معافیت فرزندان ایثارگران که از نظر کمی افزایش داشته است.
 
 معاون مشمولان و امور معافیتهای سازمان وظیفه عمومی  در مورد معافیتهای  مددجویان گفت: در این قانون به منظور حمایت از جامعه معلولان و مددجویان و خانواده هایی که نیازمند حمایت هستند یک سری معافیتها با عنوان معافیت مددجویان پیش بینی شده که شامل این موارد است. معافیت یکی از فرزندان ذکور مادران فاقد شوهر که تحت پوشش کمیته امداد حضرت امام (ره) و سازمان بهزیستی هستند. معافیت مشمولانی که حداقل یک فرزند معلول دارند.
 
معافیت تنها پسر خانواده های تحت پوشش که دارای سه فرزند دختر یا بیشتر هستند.
 
معافیت مشمولانی که با معلولان اناث دارای معلولیت جسمی- حرکتی ازدواج می کنند که در این مورد به مشمولان پنج سالمعافیت موقت داده می شود و درصورت استمرار ازدواج پس از پنج سال، معافیت موقت تبدیل به معافیت دایم می شود.
 
واعظی نژاد با اشاره به معافیتهای فرزندان ایثارگران تاکید کرد: قانونگذار برای پاسداشت فداکاریها و خدمات ارزشمند ایثارگران دفاع مقدس، یک سری معافیت ها برای فرزندان ایثارگران پیش بینی کرده است. البته این معافیت ها قبلا نیز تحت عنوان عنایات مقام معظم رهبری وجود داشت که سالیانه تمدید می شد ولی در قانون جدید وظیفه عمومی ضمن اینکه این معافیتها دائمی شده افزایش هم یافته است.
 
وی افزود: براساس قانون فرزندان شهدا و جاویدالاثرها از انجام خدمت دوره ضرورت معاف هستند. همچنین به ازای هر 24 ماه آزادگی و هر 25 درصد جانبازی و هر 30 ماه سابقه حضور در جبهه، یک نفر از فرزندان ایثارگران معاف می شود. در صورتی که ایثارگران یاد شده فاقد فرزند ذکور باشند یک نفر از برادران آنها از انجام خدمت سربازی معاف می شود.
 
به گفته معاون مشمولان و امور معافیتهای سازمان وظیفه عمومی، تمامی مشمولان جانباز دارای حداقل 10 درصد جانبازی از انجام خدمت معاف هستند. همچنین یک فرزند خوانده قانونی ذکور جانبازی که صاحب فرزند نمی شود نیز  از انجام خدمت معاف است. مشمولانی که با جانبازان اناث دارای حداقل 25 درصد جانبازی ازدواج کنند به صورت موقت از خدمت معاف می شوند و پس از گذشت پنج سال از استمرار ازدواج از معافیت دائم بهره مند می شوند.

ADMIN بازدید : 153 پنجشنبه 26 بهمن 1391 نظرات (0)

میزان عیدی کارمندان دولت اعلام شد

 

 

http://up.ashkanan.com/0000000000021/88565000.jpg

402هزار تومان باحقوق بهمن ماه واریز می‌شود

معاون بودجه معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی اعلام کرد: عیدی امسال کارمندان ۴۰۲ هزار و ۵۰۰ تومان است که با حقوق بهمن واریز می‌شود.

رحیم ممبینی - معاون بودجه معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور - اعلام کرد: عیدی امسال کارمندان دولت و بازنشستگان کشوری به مبلغ 402 هزار و 500 تومان خواهد بود که همزمان با حقوق بهمن‌ماه به حساب آنان واریز می‌شود.
وی به فارس گفت: میزان عیدی کارمندان بر اساس فرمول و طبق مصوبه دولت و نیز قانون مدیریت خدمات کشوری از حاصل ضرب عدد 805 در ضریب 5 هزار ریالی حقوق به دست می‌آید که رقم ۴ میلیون و ۲۵هزار ریال خواهد بود.

ADMIN بازدید : 509 پنجشنبه 26 بهمن 1391 نظرات (0)

دانلود آهنگ سرود ایران با صدای مجید اخشابی

 

http://dl.iranmoosighi.ir/ahang/1391/11/20/majidakhshabi-iran.jpg

 

 

 

متن این سرود…

 

ای ایران تا نفس دارم عهد دیرین را نشکنم

ای میهن من به پای تو جان شیرین را افکنم

خونین پر کبوتران بر بام تو پر کشان
ای در سایه ات امان، آه ای لاله زار من

ای توفان سرشت تو، شادم با بهشت تو
چون با سرنوشت تو می ماند تبار من

در دل ها جوانه ای، بر لب ها ترانه ای
شوری عاشقانه ای، نقشی جاودانه ای

ای دریای بی کران در جانم فرو بریز
از مستی پیاله ای، از هستی نشانه ای

ای ایران تا جهان باشد نام تو ماند جاودان
ای میهن تا درخشیدی روشن از مهرت آسمان

شادم در آغوش تو، ای خاک آسمانی

دلتنگم با اندوهت، داد از غم نهانی

از خاکت بر می خیزم چون لاله های عاشق
با مهرت می پیوندم ای مرز مهربانی

ای ایران تا نفس دارم عهد دیرین را نشکنم

ای میهن من به پای تو جان شیرین را افکن

ADMIN بازدید : 105 پنجشنبه 26 بهمن 1391 نظرات (0)

تیم شهید اکبرنژاد(کوش)توانست حریف خودش درفینال جام دهه فجر تیم ستارگان را با نتیجه ۱بر۰شکست دهد وبه مقام اول دست یابد                                                               

تیم ستارگان که توانسته بود در بازی اولش با تیم شهید اکبرنژاد(کوش) را با نتیجه ۳بر۱شکست دهد در بازی رفتش ۱بر ۰شکست خورد

ADMIN بازدید : 190 جمعه 20 بهمن 1391 نظرات (0)
جلسه هماهنگی برنامه های دهه مبارکه فجر در مورخه 1391/11/12 در دبستان شهید مختاری لاورخشت با حضور شورای اسلامی -دهیاری-مدیران ومعلمان مدارس راهنمایی وابتدایی-پایگاه مقاومت بسیج برگزار گردید شرح برنامه ها اعلام وهماهنگی لازم در جهت برگزاری جشن باشکوه این ایام الله بعمل آمد

مراسم جشن انقلاب با دعوت از همه اهالی روستا ودانش اموزان مدارس در روز سه شنبه 17بهمن ماه ساعت 14در دبستان شهید مختاری برگزار میگردد که از همه اهالی محترم روستای شهید پرور لاورخشت جهت شرکت در این مراسم باشکوه دعوت بعمل می آید

مراسم غباررویی وتجدید میثاق با آرمانهای شهدای روستا روز پنج شنبه 19بهمن ماه با حضور همه بسیجیان واهالی 

مراسم نورافشانی شب 22بهمن مقابل پایگاه مقاومت ساعت 9شب همراه با بانگ الله اکبر با حضور همه بسیجیان

مراسم راهپیمایی وجشن روز 22بهمن پایگاه مقاومت ساعت 8صبح با حضور همه اهالی وبسیجیان


ADMIN بازدید : 224 دوشنبه 16 بهمن 1391 نظرات (0)

تيم شهيدراستگو(تيم ستارگان)دربازي اول خودشون با تيم شهيد اكبرنژادتوانستندبا نتيجه۳بر۱تيم شهيد اكبرنژاد را شكست بدهند

تيم شهيدراستگو:۳     تيم شهيداكبرنژاد:۱

ستارگان در بازي دوم خود بايد با تيم شهيد رخشنده بازي كننند شهيد رخشنده در بازي اول خودش با تيم شهيد اكبرنژاد۳بر۰شكست خوردند

عكس تيم ستارگان:

 http://up.lavarkhasht.ir/20130201_160844.jpg

ADMIN بازدید : 103 جمعه 13 بهمن 1391 نظرات (0)

دربازي پر گل بين تيم شهيد اكبري وشهيد مختاري ،شهيد اكبري توانست با نتيجه ۱۲بر۳تيم شهيد مختاري شكست بده

عكس هايي از تيم شهيد مختاري:

 

http://bia2up.ir/do.php?imgf=135983087800071.jpg

ADMIN بازدید : 113 جمعه 13 بهمن 1391 نظرات (0)

هم زمان با آغاز دهه فجر مسابقات فوتبال در لاورخشت برگزار ميشود كه قرعه كشي شد وهر شش تيم در دوگروه ۳تيمه تقسيم شدند

گروه اول:

شهيدرخشنده

شهيداكبرنژاد

شهيدراستگو

گروه دوم:

شهيداكبري

شهيدمختاري

شهيد تقوي

وبازي هاي فردا هم به صورت زير مي باشد

بازي اول:

شهيداكبرنژاد-شهيدرخشنده

بازي دوم:

شهيداكبري-شهيدمختاري

ADMIN بازدید : 90 چهارشنبه 11 بهمن 1391 نظرات (0)

چرا واقعا … .

چرا بچه های دیروز تا بچه های امروز خیـــــلــی فرق داردن، مثلا نحوه برخورداشون، حالت های مو هاشون، تیپ شلواراشون نحوه صحبت کردن با بزرگان و پدر و مادراشون فرق کرده آیا ماها میتونیم این رفتار ها رو تغییر بدیم.

علتش چی باشه

مشکل از تربیت پدر و مادرهاست یا مشکل از دوستان دور و برشونه یا مشکل از امکانات رفاهی و سرگرم کننده اطرافشونه که اونا رو سر در گم کرده آیا این ها از کجا نشعت گرفته میشه آیا مشکل از خود فرزنده یا مشکل از پدر و مادر یا محیط اطراف ؟؟؟

آیا واقعا باید” یه دانش آموز ۱۴-۱۳ ساله برای خودت باید یک موتور شخصی داشته باشه” آیا واقعا این حقّه ؟؟؟ وقتی یک بچه آدم پولدار میره واسه فرزندش به موتور میخره، یه بچه ای که وضع مالی آنچنانی ندارن هم ایراد به موتور میگیره

خب ! این واقعا یه فشار مالی بسیار زیاد بر سر خانواده است

این فکر غلطی نیست ؟

نمیدونم چرااین دور و زمان چشم و هم چشمی خیلی زیاده، حسادت از داشته های دیگران خیلی زیاد شده .

 ”"” به نظر من اگه یه کم از فرهنگ های افراد قدیم استفاده کنیم-فرهنگ شهر نشین ها رو به فرزندانمون نشون ندیم، شاید بتونیم این مشکلات رو تغییر بدیم.

***********

اگه یه کم هم به دین اهمیت بدیم و از بزرگان دین درس بگیریم خیلی خوبه

_______________________________________________________

تا اینجا دوست ندارم به کسی بر خورده باشه

اگر هم به کسی برخورده باشه

شما ببخشید

**

*

ADMIN بازدید : 106 پنجشنبه 28 دی 1391 نظرات (0)

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش از حذف موقت پایه دوم راهنمایی در سال تحصیلی آینده خبر داد و گفت: آموزش مدرسان پایه اول راهنمایی بعد از ایام نوروز آغاز می‌شود.

به گزارش رجانيوز، ابراهیم سحرخیز، معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش در گفت‌وگو با فارس با بیان اینکه در سال آینده پایه دوم راهنمایی نداریم، اظهار داشت: با توجه به اینکه امسال پایه اول راهنمایی نداشتیم و دانش‌آموزان پایه دوم راهنمایی در سال آینده به پایه سوم می‌روند، در سال تحصیلی 93ـ92 پایه دوم راهنمایی نداریم.
وی با بیان اینکه برای دوره راهنمایی کمبود نیروی انسانی وجود ندارد، گفت: معلمان مقطع راهنمایی در تمام پایه‌های این مقطع درس می‌دهند و فقط مختص به یک پایه نیستند؛ به عنوان مثال معلمی درس علوم تدریس می‌کند و ممکن است چند ساعت در پایه دوم و چند ساعت در پایه سوم تدریس کند.
سحرخیز در خصوص وضعیت نیروی انسانی مقطع راهنمایی ادامه داد: به لحاظ نیروی انسانی خانم هیچ مشکلی نداریم و معتقدم تا 10 سال آینده مشکلی وجود ندارد؛ فقط نیروی مرد نیاز داریم که از طریق دانشگاه فرهنگیان پیش‌بینی کردیم و 4 سال آینده اولین فارغ‌التحصیلان این دانشگاه، به عنوان معلم، وارد سیستم آموزشی می‌شوند.
وی در خصوص دوره‌های آموزش معلمان اول راهنمایی بیان کرد: محتوای اولیه و پیش‌نویس کتاب‌های اول راهنمایی تا عید آماده می‌شود و ما بعد از ایام نوروز، برای مدرسانی که از سراسر کشور دعوت می‌شوند، کلاس‌های آموزشی را ارائه می‌کنیم تا آنها در هر استان، به معلمان آموزش‌های لازم را ارائه دهند.
ADMIN بازدید : 198 دوشنبه 18 دی 1391 نظرات (0)

لاورخشت - شب گذشته دکتر موسوی نماینده مردم لامرد و مهر در مجلس شورای اسلامی و محمود صفری فرماندار شهرستان لامرد با حضور در بخش اشکنان درجمع مردم مرکز دهستان کال وشهر اهل به ایراد سخن پرداختند.

دکتر موسوی با اشاره به تخصیص اعتبارات لازم جهت تکمیل جاده اشکنان به لامرد گفت: امیدواریم با اعتبارات تخصیص یافته هر چه زودتر شاهد اتمام این پروژه راهسازی باشیم.

نماینده مردم لامرد و مهر در مجلس شورای اسلامی با برشماری فعالتهای عمومی برای مردم دو شهرستان لامرد و مهر گفت: در دیداری که چند شب گذشته با رییس جمهوری داشتم به جد خواستار تعدیل تعرفه ی برق مردم حوزه انتخابیه شدم که امیدارم با قول مساعد مسئولان شاهد تحقق این وعده باشیم.

دکتر موسوی همچنین با اشاره به معدت دولومیت در بخش اشکنان گفت: در این خصوص استاندار و دیگر مدیران استانی وارد عمل شده اند و برای آغاز این پروژه با یکی از سرمایه داران نیز توافق شده است و در این خصوص هرکدام از افراد بومی بخواهند سرمایه گذاری کنند بسترهای سرمایه گذاری برا ی همه عزیزان فراهم شده است.

منتخب مردم در لامرد در جمع مردم دهستان کال از پیگیری برق شهرک ساخته شده در این روستا خبر داد و گفت: مکاتبات اولیه برای به نتیجه رسیدن این درخواست انجام شده است که با قول مساعد فرماندار و پیگیری های ایشان به نتیجه خواهد رسید.

دکتر موسوی همچنین با اشاره به تحریم های دشمنان در قبال ایران اسلامی نیز گفت: با همت شما مردم و استقامت شما در مقابل ترفندهای دشمنان شاهد به بار نشستن میوه های ارزشمند آن هستیم تا جایی بسیاری از نیازهای امروز کشور توسط دانشکندان جوان در حال تهیه است و نقشه دشمنان و استعمارگران برای انزوای ایران بی نتیجه مانده است.

در این دیدر همچنین محمود صفری فرماندار شهرستان لامرد با اشاره به پیگیری های انجام شده در خصوص نیازهای مردم گفت: مجموعه ای همدل و همکار در حال پیگیری نیازهای مردم هستند و قطعا همیاری شما در دستیابی به این خواسته موثر و مفید خواهد بود.

صفری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تخصیص ۷۰درصدی اعتبارت دو درصد نفت و گاز به روستاها نیز گفت: شعار محوری توجه به روستاها تحقق یافته است و ما امسال بیش از ۷۹ درصد اعتبارات دو درصد نفت و گاز را برای توسعه روستاها اختصاص دادیم.

در این دیدار امیری بخشدار اشکنان،مسئولان بنیاد مسکن شهرستان،مدیریت جهاد کشاورزی و اداره تعاون.کار و رفاه اجتماعی فرماندار و نماینده را همراهی می کردند./224224

سید مهدی احمدی

ADMIN بازدید : 125 دوشنبه 18 دی 1391 نظرات (0)

لامــــــرود به نقل از فارس - پس از اعلام مدیر ستاد سوخت کشور مبنی بر آخرین مهلت تعویض پلاک موتورسیکلت‌ها تا پایان سال جاری، صف‌های طولانی تعویض پلاک موتورسیکلت‌ها در بلوار شاهد این شهر و جلو یکی از دفاتر پلیس 10+ تشکیل شده است شاید این بار استقبال زودهنگام از این طرح را بتوان به دو دلیل قطع کردن کارت سوخت و عدم ارائه بیمه‌نامه موتورسیکلت‌ها ربط داد.

اما نکته جالب در تعویض پلاک قدیم موتورسیکلت‌های موجود در لامرد این است که تنها یک دفتر تعویض پلاک پلیس 10+ واقع در بلوار شاهد شهر لامرد این کار انجام می‌دهد و نکته جالب‌تر در این است که از شهرستان‌های مهر و بخش‌های آن نیز به این دفتر مراجعه می‌کنند و فقط چهار کارمند خدمات تعویض پلاک را انجام می‌دهند.

طبق زمان‌بندی اعلام شده، مالکان موتورسیکلت دارای پلاک قدیم که در شهرستان‌های لامرد و مهر و بخش‌های مرکزی این دو شهرستان و بخش‌های اشکنان، علامرودشت، گله‌دار، اسیر و وراوی سکونت دارند می‌توانند فقط روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه هر هفته به دفتر تعویض پلاک پلیس 10+ بلوار شاهد شهر لامرد مراجعه کنند.

از سوی دیگر راهنمایی و رانندگی لامرد پس از ارائه مدارک مورد نیاز توسط مالکان و بازید از موتورسیکلت‌های پلاک قدیم شهرستان‌های لامرد و مهر در کمترین زمان و جلوگیری از ائتلاف وقت خدمات تعویض پلاک قدیم را در روز‌های سه‌شنبه و چهارشنبه هر هفته انجام می‌دهد.

طبق اطلاعات به‌دست آمده توسط خبرنگار فارس تاکنون بیش از 200 موتورسیکلت پلاک قدیم را تعویض و پلاک ملی نصب کرده‌اند.

اما به هر حال مشخص نیست چرا فقط باید یک دفتر تعویض پلاک پلیس 10+ در شهر لامرد خدمات تعویض پلاک قدیم موتورسیکلت‌ها در شهرستان‌های لامرد و مهر و بخش‌‌های تابعه انجام دهد.http://www.lamrood.ir/sysnews_img/smalls/Y627.jpg

ADMIN بازدید : 159 دوشنبه 18 دی 1391 نظرات (0)
 

http://up.ashkanan.com/000000000000klik/1357125147.jpg

استاندار فارس در ادامه سفر خود به شهرستان لامرد، از معادن دولوميت اين شهرستان واقع در روستای لاورخشت بازديد نمود.

 


 به گزارش روابط عمومی وامور بین الملل استانداری فارس در اين بازديد كه معاونين ، نماينده مردم شهرستان هاي لامرد و مهر در مجلس شوراي اسلامي و مديران صنايع استان ، استاندار فارس را همراهي مي كردند، صادق عابدين از نزديك در جريان اكتشاف و بهره برداري از معادن دولوميت شهرستان لامرد قرار گرفت.
 
وي گفت: با توجه به ذخيره و خلوص بالاي دولوميت موجود در شهرستان لامرد، اين منطقه بهترين گزينه براي سرمايه گذاري به خصوص جذب سرمايه گذاران خارجي است.
 
استاندار فارس افزود: بررسي ها نشان داده است كه رگه دولوميت موجود در منطقه لامرد ، حداقل تا سيصد سال آينده مي تواند جوابگوي سرمايه گذاران باشد.
 
گفتني است، دولوميت در تهيه صنايع نسوز ، شيشه و همچنين توليد شمش منيزيم كاربرد زيادي دارد.

ADMIN بازدید : 148 دوشنبه 18 دی 1391 نظرات (0)

 

زمانی منطقه لارستان و لامرد، به عنوان نقاطی بد آب و هوا و بدون امکانات و به نوعی تبعیدگاه کارمندان دولت و مخالفان حکومت قلمداد می‌شد، اما امروز و بعد از سه دهه به یکی از بهترین مراکز و نقاط کشور برای سرمایه‌گذاری بدل شده است. به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه فارس، قرار گرفتن منطقه پارس جنوبی، ایجاد کارخانه سیمان، ساخت منطقه استقرار صنایع انرژی بر و اکنون نیز معادن دولومیت، جنوب و جنوب شرق فارس را به نقطه‌ای طلایی برای سرمایه‌گذاران و مرکز ثقلی برای توسعه صنعتی استان، بدل کرده است. در گذشته اشکنان جزو مناطقی بود که به دلیل خصوصیت‌های آب و هوایی، دسترسی نداشتن به آب شرب شیرین، دوری از مرکز استان، نبود جاده‌های مناسب دسترسی و رونق نداشتن کشاورزی و دامپروری، مهاجرفرست محسوب می‌شد و جوانان و مردان جویای کار این دیار عمدتا به کشورهای حوزه خلیج فارس یا دیگر شهرهای استان فارس یا حتی دیگر استانهای کشور، عزیمت می‌کردند.

 

استاندار فارس در خصوص معادن دولومیت لاورخشت فارس گفت: امروز صنایع مختلف در جهان به سمت استفاده از دولومیت حرکت می‌کنند.

ADMIN بازدید : 90 جمعه 08 دی 1391 نظرات (0)

 سری جدید جملات پــ نَـ پــ

 

  • به داداشم میگم برو عصای آقاجون رو بیار, میگه آقاجون میخواد بره مگه؟!!! پـَـَـ نَ پـَـَــ میخواد به اذن پروردگار عصا رو تبدیل به اژدها کنه !
  • ۲ ساعته از بیرون صدای قار قار میاد…داداشم میگه صدای کلاغه ؟!!! میگم پــَ نَ پـــَ قناریه متال میخونه!
  • دندونم سیاه شده ، میگه خراب شده ؟ گفتم پَ نَ پَ این یه دونه خارجیه مدل Black Edition !
  • زیر کتری رو روشن کردم قوری رو گذاشتم روش ، مامانم میگه میخوای چایی بخوری ؟!!! گفتم پَ نَ پَ غولش فحش داده میخوام بخار پزش کنم !
  • به دوستم میگم درس خوندی؟ میگه درس امروزو میگی؟ میگم پ نه پ درس دیروزو میگم آخه قراره استاد دیروز بپرسه ازمون
  • رفتم صندلی بخرم واسه کامپیوتر، یارو گفت: راحت باشه؟!!! پــــ نه پــــ خار داشته باشه…
  • داریم ۱۰ نفری بازی شبکه ای میکنیم اومده میگه جدی حال میده؟!!! میگم پــ نه پــ اسکولیم! عذاب داره اما میخوایم تهذیب نفس کنیم!
  • توی صف بربری وایسادم ، یارو میگه شما هم توی صفی ؟!!! گفتم پَ نَ پَ من از اداره بازرسی و نظارت بر کیفیت و قیمت نان مزاحم میشم ، طبیعی رفتار کن سه نشه !
  •                                 ادامه مطلب ...
ADMIN بازدید : 305 جمعه 08 دی 1391 نظرات (0)


http://up.ashkanan.com/000er78/www.jpeg



تاکنون پنج سرمایه گذار داخلی و خارجی  برای استخراج معدن دولومیت روستای لاورخشت اعلام آمادگی کرده اند

مدير عامل سازمان همياري‌هاي شهرداري‌هاي فارس گفت: بهره‌برداري از معدن دلوميت جنوب فارس واقع در روستای لاورخشت(بخش اشکنان) شهرستان لامرد به‌زودي با حجمي بالغ بر 2.8 ميليون تن ذخيره معدني، توسط اين سازمان انجام مي‌شود.
مدير عامل سازمان همياري‌هاي شهرداري‌هاي فارس گفت: بهره‌برداري از معدن دلوميت جنوب فارس واقع در روستای لاورخشت(بخش اشکنان)شهرستان لامرد به‌زودي با حجمي بالغ بر 2.8 ميليون تن ذخيره معدني، توسط اين سازمان انجام مي‌شود.
محمدهادي منصوري ظهر امروز در جمع خبرنگاران افزود: اين معدن بزرگ ظرفيتي عظيم براي فارس و كشور به‌لحاظ سرمايه‌گذاري و ارز‌آوري محسوب مي‌شود.
او با تصريح اينكه حداقل 10 كارخانه ترابري امكان فعاليت در كنار اين معدن را خواهند داشت، حجم سرمايه‌گذاري پيش‌بيني شده براي بهره‌برداري از اين معدن را بين 50 تا 150 ميليارد تومان اعلام كرد.
منصوري گفت: ماده معدني دولوميت يا همان منيزيم، تامين كننده مواد اوليه بسياري از صنايع مادر و بزرگ محسوب مي‌شود.
او با يادآوري اينكه امروز تمام صنايع فلزي به سمت استفاده از دلوميت متمايل شده‌اند، گفت: منيزيوم در صنايع فولاد، اتومبيل‌سازي، نسوز، نفت و هواپيماسازي و ديگر صنايع قابليت استفاده دارد.
منصوري گفت: پيش‌بيني توليد سالانه 100 هزارتن شمش منيزيوم از اين معدن مي‌شود كه 50 هزار تن از آن به مصرف داخل رسيده و مابقي به‌عنوان مازاد نياز داخل، صادر خواهد شد.
وي با بيان اينكه تاكنون 5 سرمايه‌گذار بزرگ داخلي و خارجي براي سرمايه‌گذاري در صنايع جنبي اين معدن، اعلام تمايل كرده‌اند، گفت: پس از نهايي شدن مذاكرات و در صورت انعقاد قرارداد،‌ رسما نام سرمايه‌گذاران را اعلام مي‌كنيم.
مدير عامل سازمان همياري‌هاي شهرداري‌هاي استان فارس تاكيد كرد: تاكنون ايران در زمينه تامين دولوميت و منيزيوم به چين، كره‌جنوبي و هلند وابسته بود كه با راه‌اندازي و بهره‌برداري از اين معدن اميدواريم اتفاقات خوبي در بعد قطع وابستگي‌ها را شاهد باشيم.
منصوري خاطرنشان كرد: اين بزرگترين فعاليتي است كه توسط سازمان همياري شهرداري‌ها در سطح كشور انجام شده است و با توجه به اينكه سهام‌دار اين سازمان به‌عنوان يك نهاد عمومي غير دولتي، شهرداري‌هاي استان هستند، تمام درآمد و سود حاصل از فعاليت‌هاي آن در همين استان هزينه خواهد شد.

ADMIN بازدید : 162 جمعه 08 دی 1391 نظرات (0)
برگزاری مسابقات قرآن منطقه جنوب فارس در لامرد  
 مسابقات قرآنی منطقه جنوب فارس فروردين‌ماه سال آينده در شهرستان لامرد برگزار می‌شود. 

به گزارش لامرد سیتی  به نقل از روابط عمومی اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، ششمين جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان لامرد و كميته ويژه ترويج معارف قرآنی دوشنبه، 4 دی‌ماه در اين شهرستان برگزار شد. 

در اين جلسه، چگونگی برگزاری مسابقات قرآنی منطقه جنوب فارس به‌ميزبانی شهرستان لامرد در فروردين‌ماه سال آينده اعلام شد و مقرر شد تا اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نسبت به تسريع در صدور مجوز موسسه فرهنگی قرآنی كوثر از طريق اداره كل متبوع اقدام و با هماهنگی فرماندار شهرستان جهت حمايت مالی از فعاليت‌های قرآنی در راستای اجرای برنامه‌های كوتاه مدت و بلند مدت با همكاری تعدادی از دستگاه‌های اجرايی برنامه‌ريزی كنند. 
ADMIN بازدید : 124 یکشنبه 03 دی 1391 نظرات (0)
تأیید سوخت بهره برداران بخش کشاورزی لامرد 
در سه ماهه سوم سال 91 ، 695 مورد سوخت مورد نیاز بهره برداران بخش کشاورزی تأیید شده است.
رضا بهادر مسئول واحد مکانیزاسیون مدیریت جهادکشاورزی لامرد اعلام داشت: در سه ماهه سوم سال 91 تعداد 804 تقاضای سوخت از طریق سامانه فرآورده های نفتی به این مدیریت ارسال شده بود که از این تعداد بعد از راستی آزمایی و بازدید میدانی 695 تقاضا مورد تأیید قرار گرفت. از تعداد درخواست تأیید شده 137 مورد چاه پروانه دار ، 172 مورد چاه بدون مجوز، 335 مورد ماشین های کشاورزی ، 35 مورد مرغداری و 16 مورد نیز مربوط به صنایع تبدیلی ، گلخانه و واحدهای دامداری بوده است.
 
                                                     بقیه در ادامه مطلب...
 
ADMIN بازدید : 173 پنجشنبه 30 آذر 1391 نظرات (0)

ثبت نام برای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا 

وزير كشور تاريخ ثبت نام نامزدهاي چهارمين دوره انتخابات شوراهاي شهر و روستا را 26 فروردين ماه سال 92 اعلام كرد.

محمدنجار صبح شنبه 25 آذرماه در حاشيه گردهمايي معاونان سياسي و امنيتي استانداري ها با بيان خبر فوق در جمع خبرنگاران گفت :اين ثبت نام تا تاريخ اول ارديبهشت ماه و به مدت هفت روز انجام خواهد شد .

 وي افزود: همزمان با آن، هيات هاي اجرايي اين انتخابات نيز در فرمانداري هاي سراسر كشور تشكيل مي شود.

وزير كشور  با بيان اين كه دو انتخابات يازدهمين دوره رياست جمهوري و چهارمين دوره انتخابات شوراهاي شهر و روستا روز جمعه 24 خردادماه سال آينده به صورت همزمان برگزار خواهد شد، ابراز اميدواري كرد: در اين انتخابات شاهد حضور گسترده ملت ايران باشيم.

وزير كشور همچنين اظهار كرد:‌ همكاران ما در ستاد انتخابات كشور تمهيدات لازم را براي برگزاري يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري و چهارمين دوره انتخابات شوراهاي شهر و روستا فراهم كرده اند.

محمد نجار ضمن اعلام تاريخ 17 ارديبهشت سال 92 به عنوان زمان آغاز ثبت نام كانديداهاي انتخابات رياست جمهوري گفت: همزمان با ثبت نام نامزدهاي انتخابات رياست جمهوري، هيات هاي اجرايي اين انتخابات نيز 17 تا 19 ارديبهشت ماه و به مدت سه روز در فرمانداري هاي سراسر كشور تشكيل خواهد شد.

وي همچنين يادآور شد: همزمان با انتخابات 24 خرداد، انتخابات ميان دوره اي نهمين دوره مجلس شوراي اسلامي نيز در چهار حوزه انتخابيه شهرستان هاي دماوند و فيروزكوه در استان تهران، شهر ايلام در استان ايلام، شهرستان تويسركان در استان همدان و شهرستان تنكابن در استان مازندران برگزار خواهد شد.

محمد نجار تصريح كرد: انتخابات ميان دوره اي براي مجلس خبرگان رهبري نيز در دو استان آذربايجان غربي و كهگيلويه و بويراحمد برگزار خواهد شد.

شرایط ثبت نام برای شورای اسلامی شهر و روستا:
براساس قانون , داوطلبان شرکت درانتخابات شوراهاي اسلامي لا‌زم نيست ساکن حوزه انتخابيه باشند اما در بيش از يک حوزه نمي‌توانند نامزد شوند و درصورت پيروزي در انتخابات بايد در حوزه انتخابيه خود سکونت کنند .
 از نظر سواد , داوطلبان عضويت در شوراي روستا بايد حداقل سواد خواندن و نوشتن داشته باشند اين شرط براي عضويت در شوراي شهرهاي کمتر ازيک ميليون نفر جمعيت حداقل ديپلم و شهرهاي بيش از يک ميليون نفر جمعيت , حداقل فوق ديپلم اعلا‌م شده است.

مدارک لا‌زم براي ثبت نام از داوطلبان نيز به اين شرح اعلا‌م شده است:

اصل شناسنامه و دو نسخه کپي از همه صفحات آن‌, اصل و کپي کارت مشخص کننده وضعيت خدمت نظام وظيفه براي متولدين سال 1338 به بعد 4 , عکس جديد 3 در 4 و اصل و تصوير مدرک تحصيلي مرتبط.

داوطلبان بايد براي ثبت نام در انتخابات شهرها به فرمانداري ها و براي روستاها و عشاير به بخشداريهاي مربوطه مراجعه کنند .

ADMIN بازدید : 106 پنجشنبه 30 آذر 1391 نظرات (0)
مقام دوم آموزش وپرورش اشکنان در استان پهناور فارس
اداره آموزش وپرورش منطقه اشکنان رتبه دوم آموزش پرورش استان را از ان خود کرد

حسن حسن پور رییس اداره آموزش و پرورش منطقه اشکنان گفت: با توجه فعالیتهای بسیار خوب آموزشی و فنی حرفه ای در آموزش وپرورش اشکنان این اداره توانست پس از آموزش وپرورش عشایری مقام دوم مناطق آموزش پرورش استان فارس را از آن خود کند.
ADMIN بازدید : 144 پنجشنبه 30 آذر 1391 نظرات (0)

لاورخشت - حسین صادق‌عابدین استاندار فارس با تشریح دست‌ آوردهای سفر به کشور چین‌، افزود معدن  دولومیت لامرد  مورد توجه سرمایه‌ گذاران چینی قرار گرفته است.

حسین صادق‌عابدین عصر دیروز درجمع خبرنگاران با تشریح دست‌آوردهای سفر به کشور چین‌، افزود: مذاکرات خوبی در چین انجام دادیم و زمینه‌های همکاری را برای سرمایه‌گذاران تشریح کردیم که در مواردی استقبال شد.

وی با تاکید براینکه چینی‌ها آماده سرمایه‌گذاری و فعالیت در زمینه استخراج، فرآوری و تبدیل گنجینه‌های معدنی فارس هستند، اضافه کرد: یکی از معادن مهم دولومیت لامرد است که آن نیز مورد توجه سرمایه‌ گذاران چینی قرار گرفته است. استاندار فارس امتیاز این معدن را در اختیار سازمان همیاری‌های شهرداری‌های استان دانست و تصریح کرد: سرمایه‌گذاران چینی هم آمادگی خود را برای سرمایه‌گذاری در این معدن اعلام کرده‌اند،‌ البته اطلاعات ما از این معدن کامل نیست و باید کارشناسان اطلاعات دقیقی را پس از انجام بررسی‌ها ارایه کنند.

صادق‌عابدین با بیان اینکه آینده صنایع خودروسازی در گرو تولید منزیوم خواهد بود،‌ گفت: به سمتی می‌رویم که در آینده برای تولید بدنه هواپیما و موتور خودرو از این فلز استفاده شود، بنابراین معدن دلومیت لامرد، یک معدن بسیار ارزشمند است و امیدواریم طی ماه‌‌های آینده شاهد راه‌اندازی این معدن و شکل‌گیری صنایع متعددی در کنار آن باشیم.

وی در پاسخ به سئوالی مبنی براینکه در معدن لامرد ظاهرا سرمایه‌ گذاران ایرانی تمایل به فعالیت دارند، گفت: سرمایه‌گذاران متعددی در ایران از بنیاد تعاون ناجا، سازمان بازنشستگی صنعت نفت و چند سرمایه‌گذار بخش خصوصی، اعلام آمادگی کرده‌اند و طی روزهای آینده شاهد حضور کارشناسانی از بنیاد تعاون خواهیم بود.

استاندار فارس همچنین به تجارب کشور چین در زمینه کشاورزی و امکان استفاده از این تجارب اشاره و تصریح کرد: مذاکراتی در خصوص ایجاد واحدهای تولید لوازم خانگی و خصوصا درب‌های ضد سرقت با سرمایه‌ گذاران انجام شد که در خصوص درب‌های ضد سرقت امیدواریم ظرف یکماه آینده شاهد حضور سرمایه‌گذار مورد نظر در ایران و بررسی شرایط باشیم.

تعداد صفحات : 2

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    نظرتون درباره وبسايت لاورخشت چيه؟؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 58
  • کل نظرات : 21
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 16
  • آی پی امروز : 4
  • آی پی دیروز : 34
  • بازدید امروز : 6
  • باردید دیروز : 36
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 43
  • بازدید ماه : 51
  • بازدید سال : 197
  • بازدید کلی : 34,299
  • کدهای اختصاصی
    دانلود نرم افزار کامپیوتر سفارش پاپ آپ بندری جدید